Retourneren

Mag ik mijn artikelen retourneren?

Je hebt wettelijk 14 dagen om aan te geven dat je wil retourneren. Als je meerdere artikelen in één keer besteld hebt, dan begint deze termijn te lopen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Vanaf het moment dat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren moet je het binnen 14 dagen versturen.
Indien het artikel geseald is in een transparante verpakking, kan het artikel niet geretourneerd worden wanneer de verpakking open gemaakt is.
Indien van toepassing dient het label/kaartje nog aan het artikel te zitten.
Je dient zorgvuldig om te gaan met het artikel dat je retour wil sturen.
Stuur het artikel met evt. geleverde toebehoren terug conform de retourinstructies die je van ons ontvangt bij het retour melden van je artikel.

Artikelen die je niet kunt retourneren:

  • Verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is, mag het product niet geretourneerd worden.
  • Wanneer een sealverpakking geopend is of de sealsticker verbroken is, worden artikel niet retour genomen.
  • Antennes met geopende verpakking worden niet retour genomen.
  • Producten die door de webwinkel tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument; producten welke op uw verzoek gefabriceerd zijn in een bepaalde kleur, producten welke niet standaard in de webwinkel aangeboden worden.
  • Producten die op uw verzoek voor u besteld zijn etc.

Moet ik betalen voor retourneren?
De kosten voor retourneren zijn voor jouw rekening. Je ontvangt het gehele aankoopbedrag inclusief de standaard verzendkosten terug wanneer je je gehele bestelling terugstuurt. Wanneer je gekozen hebt voor een andere, duurdere verzendmethode in plaats van de standaard aanbevolen verzendmethode, ontvang je het bedrag van de standaard verzendkosten terug. 

Hoe retourneer ik mijn artikelen?
Meld je retour aan via info@bscommunicatie.nl en download het modelformulier voor herroeping. Voeg deze vervolgens bij jouw retour en stuur deze voldoende gefrankeerd op naar:
B.S. Communicatie
Gravenstraat 5
7461 TM Rijssen

Let op! Binnen uiterlijk 14 kalenderdagen dienen wij jouw retour ontvangen te hebben!
Wij adviseren je altijd om een zending met Track en Trace te versturen.
Als verzender ben jij ervoor verantwoordelijk dat de zending ook daadwerkelijk (heel) bij ons aankomt.

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, dan sturen we jou een e-mail ter bevestiging. We zullen het aankoopbedrag binnen 14 dagen terugstorten op het door jou gebruikte rekeningnummer of PayPal account.

Tips: 

  • bewaar het verzendbewijs. Daarmee kun je je retourzending traceren als er iets misgaat.
  • Stuur altijd het herroepingsformulier mee. Mocht je niet kunnen printen, mail het formulier dan naar info@bscommunicatie.nl

Voeg altijd een briefje aan je retour toe met je naam, adres, woonplaats en factuurnummer zodat we weten van wie de retour is.
Zonder bewijs van verzending met tracking code worden zoekgeraakte zendingen niet gecrediteerd. Versturen van brievenbus post is altijd op eigen risico!

Mag ik en hoe kan ik mijn artikelen ruilen?
Heb je per ongeluk een ander artikel ontvangen dan dat je besteld hebt? Dan kun je uiteraard het verkeerde artikel ruilen voor het juiste artikel, maar verwijder de sealsticker of sealverpakking niet! Neem om te ruilen contact met ons op. 
In alle andere gevallen is ruilen niet mogelijk. Natuurlijk kun je dan wel je bestelling binnen de zichttermijn retourneren.

Wat is het retouradres?
Ons retouradres is:
B.S. Communicatie
Gravenstraat 5
7461 TM Rijssen

Alleen voldoende gefrankeerde retours worden aangenomen en verwerkt.
Tip: bewaar het verzendbewijs. Daarmee kun je je retourzending traceren als er iets misgaat.

Waar kan ik mijn retour afgeven?
Je hebt meerdere mogelijkheden om je retourpakket af te geven, zoals bij:

Wij adviseren je altijd om een zending met traceercode (Track & Trace) te versturen. Als verzender ben jij er wettelijk verantwoordelijk voor dat de zending ook daadwerkelijk (heel) bij ons aankomt.

Tip: bewaar het verzendbewijs. Daarmee kun je je retourzending traceren als er iets misgaat.
Zonder verzendbewijs met traceercode worden zoekgeraakte zendingen niet gecrediteerd. Versturen van brievenbus post is altijd op eigen risico!


Moet ik betalen bij retourneren?
De kosten voor retourneren zijn voor jouw rekening. Je ontvangt het gehele aankoopbedrag inclusief de standaard verzendkosten terug wanneer je je gehele bestelling terugstuurt. 

Kan ik mijn retourzending nog annuleren?
Geen probleem! Zolang je je retour nog niet verzonden hebt, is annuleren van retourzending mogelijk.

Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?
We mailen je zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.

Hoe snel is een retour verwerkt?
We zullen het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van je retour terugstorten op het door jou gebruikte rekeningnummer of PayPal account.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
We betalen je binnen 14 dagen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:

iDEAL: binnen 3 werkdagen
Bancontact/MisterCash: binnen 3 werkdagen
Paypal: binnen 3 werkdagen